Večernji list

Grand Hotel Slavia: Turizam o kakvom sanjate

Putovanje kroz vrijeme sa stilom moto je i parola Grand Hotela Slavia smještenog na samoj obali u centru Baške Vode koja, kao i sva mjesta na Makarskoj rivijeri, plijeni prekrasnom šljunčanom plažom, borovom šumom i kristalno čistim morem

Jelena Bulum Milan Šabić/pixsell

I BILO BI TO JOŠ SAMO JEDNO MJESTO U NIZU S PREKRASNOM PRIRODOM DA NIJE ONIH STAKLENIH VRATA, ONE STAKLENE BARIJERE KOJA DIJELI PROSTODUŠNO VRLUDANJE UZ MORE BEZBRIŽNOG TURISTA OD SVIJETA ULTIMATIVNOG KOMFORA I UGODE U KOJEM JE SVE PODREĐENO GOSTIMA. DIREKTORICA HOTELA, MLADA I VEDRA ĐINA ŠEVELJ KOTARAC, KAŽE KAKO JOJ JE NAJVAŽNIJE DOBITI POHVALU GOSTA: “TO MI DAJE SNAGU I ADRENALIN DA BUDEMO JOŠ BOLJI!” Četverokatno zdanje s ukupno 72 moderne sobe, wellnessom, 2 jacuzzija, 4 saune, 2 konferencijske dvorane, restoranom Del Posto i kavanom Kantun ima baš sve što ima jedan veliki hotel, a zapravo se radi o malom boutique hotelu, objašnjava Đina. Također, radi se o jednom od rijetkih hotela trenutačno otvorenih na Makarskoj rivijeri i jedinom koji nudi sve to. Gosti gravitiraju s cijele rivijere, a vikendom dolaze i gosti iz obližnje Hercegovine, a ni Splićanima nije mrsko potegnuti na večeru ili kolače u restoran Del Posto.

– Mnogi ovamo dolaze zbog našeg restorana koji nudi mediteransku kuhinju s modernim odmakom u predivnom ambijentu uz more i borovu šumu – ističe Đina. Sukladno epidemiološkim mjerama, ostakljena terasa može primiti 38 ljudi.

Putovanje kroz vrijeme u Fellinijevu stilu

„Putovanje kroz vrijeme sa stilom“moto je hotela koji ima svoju priču i svoje zašto, a ta priča seže u davnu 1922. godinu kada je sagrađeno zdanje koje se tada zvalo Hotel Slavia i koje je već nakon nekoliko godina postojanja dobilo priznanje i zlatnu medalju u Londonu za dobru kuhinju,

Vrijemejenajveći luksuz,tojeijedan odpostulatanašeg hotela.kadnamgosti dođu,svjesnismoda moramoopravdati svakusekundu njihovavremena

komfor i fina vina. Današnji izgled hotel je dobio 2016. godine kada je u potpunosti renoviran, a s novim ruhom došao je i epitet „ grand“koji obično sugerira da je nešto grandiozno zbog svoje slavne prošlosti i tradicije, baš kakvu ima Grand Hotel Slavia. Vidjeti hotel izvana i pogledati odozdo u četverokatno zdanje s terasama okrenutim prema moru i natpisom Grand Hotel Slavia koji se propinje u nebo je, uistinu, impresivno. Taj prvi doživljaj prizvat će ljubiteljima filmske umjetnosti u misli Fellinijev Grand Hotel Rimini kojemu je slavni talijanski autor posvetio neke scene u svojim filmovima, a ponajviše u „ Amarcordu“. Kao dijete sa žudnjom je gledao gospodu na terasi prekasnog art déco hotela kako se njišu elegantno uz zvukove glazbe iz američkih filmova. Za Fellinija je to bilo magično mjesto, mjesto koje obećava ugodan život, dobru zabavu i blagostanje , a onda je jednog dana i sam postao gost tog hotela. Bio je njegova druga kuća. S istom ovom felinijevskom žudnjom mogli biste se i vi naći s pogledom uperenim u Grand Hotel Slavia koji baš u ovom vremenu obećava ono što nam sada najviše treba – oazu bezbrižnosti, odmora i relaksacije. U vremenu kad imamo osjećaj da ni o čemu više ne možemo odlučiti, kad smo prepušteni sami sebi i svojim strahovima, kad nam se čini da gubimo tlo pod nogama, ovo je mjesto gdje ćete se ponovno osjećati živima i gdje ćete osjetiti da je sve na svom mjestu jer ste u centru svega vi.

Izvrsnost i nagrade

Gost je centar svijeta – to je politika kuće koju menadžerica hotela Đina Ševelj Kotarac brižno gradi skupa s osobljem hotela. Đina je mlada, ali iza sebe već ima dvije nagrade za uspješno poslovanje u ugostiteljstvu, a Slavijom upravlja sad već 3. godinu zaredom. Već prvu godinu, otkada je na čelu hotela, stigle su prestižne nagrade skandinavskog turoperatora VING – Thomas Cook Northern Europe: nagrada Sunny Heart Award za najbolji hotel u Hrvatskoj u 2018. godini te priznanje za jedan od 10 najboljih hotela na svijetu u 2018. godini. Đina jako drži do međusobnih odnosa u hotelu i komunikacije s osobljem i ta pozitivna vibra osjeti se na svakom koraku. Vidjeli smo je kako se šali sa zaposlenicima i oni s njom, a njezin autoritet proizlazi iz ženskog šarma i radne etike. Nijedan detalj ne prepušta slučaju i upoznata je jako dobro sa svim segmentima poslovanja u hotelu. – Meni je hotel kao moja beba i pazim ga kao vlastito dijete – ističe u šali, ali s ozbiljnom intonacijom na kraju.

Hotelski sadržaji

Ovaj mali boutique hotel nudi sve što i jedan veliki hotel, i jednom kad gost uđe u njega više nema potrebu izlaziti. Sve je tu: od frizerskog salona, kozmetičkog salona, masaže, spa centra Fontana na 800 m2, 2 jacuzzija i 4 vrste saune. Gosti koji se pak odluče izaći mogu se upustiti u avanturistički turizam i unajmiti bicikle ili kvadove te se uputiti u malo selo Bast iznad Baške Vode, a tu je i „Nebeska šetnica – Skywalk Biokovo. Jako su ponosni na svoj restoran Del Posto u kojem često gostuju poznati chefovi, a taj restoran nije samo za goste hotela, nego i za vanjske goste. Restoran nudi mediteransku kuhinju s domaćim namirnicama i selekcijom finih vina, a pravi su hit kolači slastičarke Lene Šarić koja se nakon četiri godine provedene u Boškincu vratila kući u Makarsku i nedavno zaposlila baš u Slaviji.

Slastičarka Lena

Lena je tek došla u Slaviju i već je stekla svoje fanove. Ljudi koji nisu gosti hotela počeli su dolaziti zbog Leninih kolača. Ovdje svatko može doći na kavicu i kolače te koktele koje priprema barist Teo Mangjo, a cijene kave nisu veće od onih u bilo kojem objektu na šetnici. Lena sve sastojke za kolače pomno bira, a s nama je podijelila i jedan od svojih omiljenih recepata. Možete se upustiti u izradu, ali vjerujemo da ipak nećete odoljeti da se prepustite u Lenine ruke i da ćete ih doći osobno kušati tamo gdje oni nastaju. Divno je vidjeti mladu osobu sa 26 godina koja točno zna što želi i što voli. Odustala je od studija ekonomije i upisala slastičarstvo.

– To je najbolja odluka koju sam napravila u životu – kaže Lena. Želi se dalje usavršavati na masterclassovima u inozemstvu, a osobito je interesiraju veganski kolači koji su sve veći trend u svijetu pa u budućnosti možemo u Slaviji očekivati i odjeljak s veganskim kolačima.

Korona i gosti

Kao osoba puna optimizma i elana Đina se naprosto ne usudi ni misliti, a kamoli reći da je korona problem: – Korona je izazov, možda i najveći koji sam do sada imala u životu, ali svi smo zajedno u tome. U početku su nam izazov bile epidemiološke mjere, a sad reagiramo i na vremensku prognozu s obzirom na to da imamo ostakljenu terasu – nije isto je li kiša, sunce ili vjetar… Sve pratimo – dodaje Gina. Unatoč izazovnoj godini, zadovoljni su poslovanjem hotela. U 8. mjesecu 2020. imali su više gostiju nego 2019. godine. Ove godine za Uskrs su imali 70% popunjenosti hotela, a i za ljeto očekuju 70% popunjenosti u odnosu na regularno vrijeme. U 7. i 8. mjesecu očekuju najviše gostiju, 9. mjesec bi isto trebao biti dobar i onda će u 10. mjesecu broj gostiju početi polako opadati.

Pitamo Đinu što bi poručila budućim gostima od kojih će neki možda biti upravo čitateljice i čitatelji Slanog & slatkog?

– Vrijeme je najveći luksuz, to je i jedan od postulata našeg hotela. Kad nam gosti dođu, svjesni smo da moramo opravdati svaku sekundu njihova vremena – rekla je. I sami smo se uvjerili u ove riječi, a možemo još samo dodati da su mediteranski štih, prekrasne terase s kojih pogled uranja u morsko plavetnilo, šum valova, iluminozni moderni interijeri s retro štihom i, na kraju, ljubazno osoblje neizostavni dio šarma ovog hotela kojeg se, zaista, ni sam Fellini ne bi posramio u svom „ Amarcordu”.

Ako vam u životu nedostaje kulinarskih izazova, okušajte se u pripremi dekonstrukcije Pavlove prema receptu Lene Šarić, a za one koji jednostavno vole uživati ova fantastična slastica samo čeka da je probaju na terasi Grand Hotela Slavia